DRUSILA– Evanghelia, șansa păcătoșilor. (Fapte 24:24-27) 311/365

Drusila a fost cea mai mică dintre cele trei fiice născute lui Irod Agripa I și se spune că era deosebit de frumoasă. Atât Regele Agripa I, cât și fiul său Agripa al II-lea au fost conducători în Israel în primul secol. Drusila este semnificativă datorită interacțiunii ei cu apostolul Pavel în perioada când acesta era întemnițat la Cezareea. Împreună cu soțul ei Felix, a fost intrigată de mesajul lui Pavel despre Isus și a vrut să afle mai multe detalii.

Drusila provenea dintr-o familie regală, dar disfuncțională. Tatăl ei, Irod Agripa I, a fost nepotul lui Irod cel Mare, regele despre care știm că a ordonat uciderea tuturor băieților sub 2 ani din Betleem în efortul de a-L distruge pe Mesia. Sora mai mare a Drusilei se chema Berenice, iar aceasta a fost vestită pentru imoralitatea pe care o practica, culminând cu o relație incestuoasă cu fratele lor Agripa al II-lea, despre care citim în Fapte.

Drusila a fost dată în căsătorie la vârsta de paisprezece ani lui Azizus, regele din Emesa. Istoricul Josephus sugerează că ea a fost nefericită în această căsătorie și a fost mai târziu sedusă de Felix cu ajutorul unui cipriot pe nume Simion, care s-a prefăcut în magician. Felix, Guvernatorul roman, a luat-o ca a treia lui soție și au avut un fiu, numit Agripa. Acest fiu a murit mai târziu în urma erupției vulcanului Vezuviu.

Ca evreică, Drusila trebuie să fi știut, probabil, despre uciderea cu pietre a lui Stefan, care avusese loc înainte ca ea să se fi născut; despre martirajul lui Iacov la ordinul propriului ei tată, etc. Ea a fost căsătorită cu un bărbat care cunoștea bine Creștinismul. După ce Pavel a fost arestat la Ierusalim, a fost adus la Cezareea. Guvernatorul Felix a auzit acuzațiile aduse împotriva lui, iar Pavel a prezentat Evanghelia ca parte a apărării sale; Felix a întârziat, însă, foarte mult să dea verdictul. Câteva zile mai târziu, după prima judecată, Felix împreună cu soția sa, Drusila, l-au chemat pe Pavel pentru o audiere în secret. Nu exista nici un motiv legal pentru ca aceasta să fie prezentă la audieri, așa că trebuie să fi fost ea însăși extrem de curioasă de ceea ce avea de spus Pavel.

Vorbind în fața lui Felix și Drusila, Pavel ”a vorbit despre credința în Domnul Isus, dreptate, stăpânirea de sine și judecata viitoare.” Luca relatează că guvernatorului i-a fost teamă de cuvintele lui Pavel și l-a trimis înapoi la chilia lui până la un moment mai convenient. Nu știm exact care a fost reacția Drusilei, dar predicarea lui Pavel despre înfrânare și judecata viitoare trebuie să o fi răscolit având în vedere istoria ei conjugală și stilul nelegiut de viață.

Pavel ne oferă un model bun de prezentare a adevărului celor care par a trăi în opoziție cu acesta. El a proclamat cu îndrăzneală Evanghelia fără să o aducă spre a fi pe placul audienței sale. Este la latitudinea mesagerului să transmită mesajul; ceea ce face Dumnezeu cu adevărul pe care îl spunem este treaba lui Dumnezeu. Rezultatele sunt ale Lui. În timp ce Pavel a vorbit la Curtea din Cezareea, Drusila poate părea a fi cât de departe de creștinism poate fi o persoană, totuși a fost atrasă de mesaj. Evanghelia are puterea de a ajunge chiar și la cele mai dure inimi atunci când este prezentată fără inhibare, rușine, ori lingușeli. Apostolul Pavel a spus: ”Căci mie nu mi-e rușine de Evanghelia lui Hristos, pentru că ea este puterea lui Dumnezeu pentru mântuirea fiecăruia care crede.” El și-a dovedit îndrăzneala cu privire la Evanghelie când le-a predicat lui Felix și Drusila. Acum este rândul nostru.

Mulțumește lui Dumnezeu pentru Evanghelie!

Mijlocește pentru ca vestitorii să aibă curaj în vestirea Evangheliei și fii gata tu însuți să vorbești cu îndrăzneală, indiferent de audiență!

Pastor Daniel Lela

Share this…
    125 Views